torstai 11. lokakuuta 2012

Torsdag 11/10/2012

Sain aamulla idean, että teen tällaisen päivä kuvina -postauksen niin valottuu vähän tarkemmin, että mitä mä täällä oikeen teen ja millä aikataululla :) Yritin mahdollisimman yksityiskohtasesti ottaa kuvia, mutta välillä tais unohtua..

-Herätyskello soi 06.55 ja 06.59 olin jo yläkerrassa laittamassa pojille aamupalaa! Nää lapset on aamusin melko räjähdysherkkiä, joten täytyy tosi tarkkaan miettiä mitä sanoo tai tekee..

-Pojille aamupalat laitettu ja samalla syön oman aamupalan!
-Aamupalan jälkeen asetutaan kaikki olohuoneeseen kattelemaan lastenohjelmia ja mä usein juon tässä vielä kupin teetä rauhassa ennenku aamuhulinat alkaa kunnolla.
-Laitan pyykinpesukoneen päälle! Yleensä tulee pestyä vaan yksi koneellinen päivässä, mutta tänään pesin kaksi, koska valkopyykkiä oli kertynyt koneellisen verran :)
-Sitte aamun haastavimpaan osuuteen.. Poikien pukeminen haha! Välillä pukemisen kanssa ei oo mitään ongelmia ja pojat tottelee heti ja antaa mun pukea, mutta välillä niitä saa metsästää ruokapöydän alta ja komentaa oikeen kunnolla. Vanhin pojista osaa jo onneksi itse pukea!
-Tässä vaiheessa pojat yleensä levittää lelut ja alkaa leikkimään autoilla sun muilla ja mä selaan usein instagramin ja Facebookin läpi! Tänää sainki Suomen suunnalta heti aamusta viestiä ja se piristi aamua huimasti :) Varsinkin Whatsapin kanssa pitää välillä kiirettä, kun yrittää vastailla tytöille ja osallistua keskusteluihin ja sitten samalla selvitä poikien aamutoimista..
-Näihin aikoihin aletaan laittaa ulkovaatteita päälle, joka nyt syksyn edetessä vie kokoajan enemmän ja enemmän aikaa. Poikia saa usein aika pitkään suostutella pois autojen ratista ja lähtemään tarhaan :D
-Poikien tarhaan viemisen aika! Useimmiten mennään tarhamatka vaunujen kanssa, mutta jos ilma on huono niin joudutaan mennä autolla. Matkaa tarhalle on suunnilleen 1,5km, toi on aina kiva lyhyt kävelylenkki mullekkin vaikkakin kolmen lapsen työntäminen noissa rattaissa ei aina oo kevyimmästä päästä..
-Takasintulo matkalla fiilistelen aina hyvää musaa ja tänään iski ihan tajuton onnellisuushetki kun tajusin taaaaas kerran kuinka hyvin viihdyn täällä ja rakastan tätä kaupunkia yli kaiken!!
-Syksyn fiilistelyä part 4950234391
-Yhdeksän jälkeen oon kotona ja sitte alkaakin siivoominen, astianpesukoneen tyhjennys, vaatteiden pesu yms.
-Kahden tunnin siivoomisen jälkeen avaan koneen ja pääsin juttelemaan kaverin kanssa, joka on myös au pairina ja vaihettiin kuulumisia ja päivän tapahtumia!
-Vähän ennen kahtatoista mun hostperheen äiti soittaa ja kertoo, että yks lapsista on tullut kipeeks ja sovittiin, että haen poikkeuksellisesti pojat aikasemmin tänään tarhasta!
-Aloin olla niin väsynyt, että oli pakko ottaa päikkärit. Mä rakastan päikkäreitä!!
-Vähän ennen kahta lähin kohti kauppaa ja sieltä sitten poikien tarhalle! Siellä jäin suustani kiinni tarhatätien (ja -sedän) kanssa ja juteltiin niitä näitä ainakin 20 minuuttia taas haha..
 -Kotiin tultiin hieman ennen kolmea ja mä aloin aikalailla heti tehä ruokaa! Aika nopeesti siihen   viereen ilmesty kaksi apulaiskokkia ihmettelemään :)
-Vähän ennen neljää, ruoanlaiton jälkeen otettiin vähän välipalaa ja laitettiin leffa pyörimään!
-Hmm paljonkohan kello oli kun mulla loppui työpäivä.. Johanna tuli kotiin normaalia aikasemmin niin pääsin jo tyyliin viideltä :)

Jes, huomenna on perjantai! Mulla ei oikein oo mitään ihmeempiä viikonloppu suunnitelmia, mutta lauantaina tulee yks kaveri risteilyn takia piipahtamassa Tukholmassa niin taidan sitä käydä moikkaamassa :) Sunnuntaina olis sitten yks tapaaminen, siitä mahdollisesti myöhemmin lissää..

2 kommenttia:

  1. asutko siis noitten poikien luona vai jossain omassa asunnossa? ihana postaus :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Asun joo samassa talossa! Mulla on täällä kokonaan oma kerros niin saan halutessa kuitenkin olla ihan omassa rauhassa :)

      Poista